søndag 24. januar 2010

Fruktspyd til barnebursdag

Vi tenkte det var greit å fore gjengen med 4-åringer med litt annet enn bare pølser, kaker og godtepose... og valgte fruktspyd. De falt absolutt i smak - alle forsynte seg, alle spyd forsvant raskt - og en liten jente valgte dessuten å BARE spise fruktspyd - og ikke kake!

- ananas
- melon
- jordbær (ja, de er smakløse på vinteren, men gir fin farge og er populære uansett!)
- bringebær (ja, dyre, og ikke fullt så gode som på sommeren, men samme som jordbær: alltid populært!)
- blå druer
- kiwi

Jeg hadde liggende en pakke grillspyd, og trædde ganske enkelt diverse biter av frukten på spydene, som jeg så satte i en halv ananas. Artig, enkelt og fristende - og med litt godvilje kan det kanskje kalles 'frukt-pinnsvin' :-)

(man kan selvfølgelig bruke vannmelon eller annet, lage ansikt el.l, det var også opprinnelig tanken. Men - så måtte jeg bare innse at jeg verken er noen gourmetkokk, danderingsekspert, kunstnerisk eller dreven i fruktpynting, så dette holdt for meg i år. Kanskje forsøker jeg meg neste år på noe mer fancy?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar